Pressmeddelande 2014-04-17

Tillväxten i Linköping firas med glittrande gala

Hollywood har Oscarsgalan och vetenskapen sitt Nobelpris. Nu är det dags för näringslivet i Linköping att få sin motsvarighet.
– Människorna bakom tillväxten i Linköping förtjänar en riktig gala, säger Yvonne Rosmark, vd för Nulink.

Första näringslivsgalan hålls den 26 september 2014. Platsen är Konsert & Kongress, Garden. Det är ett årligt evenemang med strålkastarna riktade på framgångsrika företag och där djärva idéer prisas, för att ge stimulans i det dagliga arbetet. – Näringslivsgalan är ett lysande tillfälle att uppmärksamma Linköpings näringsliv, belöna framgångsrika företagare och stimulera nätverkande, säger Yvonne Rosmark. Det är bred uppslutning bakom galan. Initiativtagare är Mediehuset Corren och kommunens näringslivsbolag Nulink, och samarbetspartners är Länsförsäkringar Östgöta, EY, Handelsbanken, Stångåstaden och Företagarna Östergötland.

Anneli Larsson, försäljningschef på Mediehuset Corren, lovar ett evenemang av allra högsta klass med toppartister.
– Det blir minnesvärt, festligt och välsmakande, säger hon. Och därtill ett tillfälle att klä sig i finaste stassen, precis som det ska vara på en riktig gala.

Biljetterna släpps direkt efter påsk, tisdagen den 22 april, men det går att reservera sin plats redan nu på: www.linkopingsnaringslivsgala.se/biljetter

Yvonne Rosmark, vd Nulink, 013-33 66 06, yvonne.rosmark@nulink.se.
Anneli Larsson, försäljningschef Mediehuset Corren, 013-28 02 52, anneli.larsson@corren.se

Initiativtagare

Linköpings kommun corren

Samarbetspartners