Linköpings näringslivsgala

Allt om näringslivet i den levande staden Linköping

Vad var Linköpings näringslivsgala?

I den växande och hållbara staden spelar näringslivet en avgörande roll. Linköpings näringslivsgala som gick av stapeln första gången 2013, var ett initiativ från Linköping kommun och Corren/Öst Media. Under en glittrande och festlig galakväll samlas vi kring näringslivets insatser och firar dem som gjort skillnad. Linköpings Näringslivsgala hålls sedan år 2019 tyvärr inte längre, men webbplatsen har bevarats i ett historiskt syfte.

Vad galan stod för

Galan var en naturlig samlingsplats för näringslivets företrädare i Linköping, där vi riktar strålkastarna mot framgångsrika och inspirerande förebilder och exempel. Här premieras tillväxt, mod och innovationskraft, men också hållbarhet, mångfald och samspel med samhället runt omkring. Galan lever och utvecklas med sin tid och skapar ett modernt och professionellt ramverk till alla som lyfts fram inför, under och efter kvällen – liksom till initiativtagare och samarbetspartners som engagerar sig i galan.

En kväll som förändrade

Att prisas på Linköpings Näringslivsgala betyder att man gjort skillnad – och priserna gör skillnad. Publikjubel och konfetti i stunden. Uppmärksamheten och ljuset på näringslivets betydelse, liksom möjligheten för de vinnande företagen att bygga intern stolthet, ger effekt i längden. Galan är de nominerades kväll och vinnarnas afton. Och samtidigt en påminnelse om att det är tillsammans vi får saker att hända.

Så gick Linköpings näringslivsgala till

Nomineringar samlades in
Juryn röstade
Vinnare utsågs på galan

På Näringslivsgalan uppmärksammadess och belönades personer och företag som på olika sätt gjort exceptionella insatser.

På galan riktades strålkastarna på framgångar och djärva idéer. Ambitionen var att sätta fokus på företagandet och att stimulera till nya framgångar. Galan gav publicitet och uppmärksamhet åt de aktörer som skapar värde i vår stad och i vår omvärld.

Linköping har ett näringsliv som förtjänar att lyftas fram och hyllas!

Just nu är det många som upplever elen som väldigt dyr, därför kan det vara bra att jämföra elavtal för att säkerställa ett bättre pris. På Bästelavtal.se kan du jämföra elbolag som är verksamma i Linköping och på så sätt sänka din elräkning med många tusenlappar per år.